Проект «Вирішення конфліктів та впровадження відновних практик серед дітей та молоді, уражених конфліктом» /2016, Маріуполь/

Проект «Вирішення конфліктів та впровадження відновних практик серед дітей та молоді, уражених конфліктом» /2016, Маріуполь/

Інститут миру і порозуміння у партнерстві з Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) з 1 лютого по 30 жовтня 2016 р. впроваджує проект «Вирішення конфліктів та впровадження відновних практик серед дітей та молоді, уражених конфліктом». Проект пропонує комплексний підхід до врегулювання щоденних конфліктних ситуацій у школах Маріуполя та Києва та профілактику правопорушень серед неповнолітніх осіб.

У РАМКАХ ПРОЕКТУ РЕАЛІЗОВУЮТЬСЯ ТРИ НАСТУПНІ КОМПОНЕНТИ:

Компонент І

Компонент ІІ

Компонент ІІІ

Упровадження відновних практик у 20 школах

Мета: 

вдосконалення навичок запобігання конфліктним ситуаціям серед учнів і вчителів

Створення системи шкільних служб порозуміння

Мета: 

розв’язання конфліктних ситуацій у школах із залученням учнів-медіаторів (посередників)

Розробка та впровадження програми медіації в ювенальній юстиції в якості механізму виведення дітей, які перебувають у конфлікті з законом, зі сфери формальної системи правосуддя та застосування відновних заходів

КОМПОНЕНТ І

Передбачає:

Очікуваний результат:

-          ознайомлення адміністрації шкіл з відновним підходом;

-          підготовка 16 тренерів, які навчатимуть відновному підходу своїх колег-вчителів;

-          переклад практичного посібника – Лоррен Штуцман Амштуц,  Джуді Х. Муллет «Відновна дисципліна у школах. Навчання відповідальності; створення атмосфери піклування», що висвітлює відновлювальні практики.

-          розробка та подання на затвердження МОН України курсу тренінгу з розв’язання конфліктних ситуацій у школах із залученням учнів-медіаторів

-          1000 вчителів, які мають навички застосування відновних практик у школах;

-          4000 школярів, що знають, як використовувати ненасильницькі
комунікативні практики;

-          16 тренерів відновних практик;

-          посібник «Відновна дисципліна у школах. Навчання відповідальності; створення атмосфери піклування»;

-          курс тренінгу затверджений МОН України.

 

КОМПОНЕНТ ІІ

Передбачає:

Очікуваний результат:

-          презентація моделі шкільних служб порозуміння у відібраних школах, а також визначення кандидатур майбутніх учнів-медіаторів;

-          надання шкільними службами порозуміння послуг медіації та тренінгу за методикою «рівний-рівному» та вдосконалення навичок з медіації спеціалістів шкільних адміністрацій;

-          навчання учнів-тренерів під час літніх канікул, що підготують 100 колег з ще 10 шкіл, які продовжать поширення моделі ШСП у подальшому.

 

-          200 дітей, які  засвоїли навички вирішення конфліктів у школах  і можуть відігравати роль учнів-медіаторів;

-          20 шкіл, в яких функціонують ШСП;

-          2300 дітей, які мають навички розв’язання конфлікту;

-          зменшення кількості конфліктних ситуацій в цільових школах на 30%;

-          1000 дітей, що беруть участь у медіації.

 

 КОМПОНЕНТ ІІІ

Компонент ІІІ має на меті заміну кримінальної відповідальності альтернативними видами виправного впливу з використанням практики медіації для дітей, які перебувають у конфлікті з законом.

Передбачає:

Очікуваний результат:

-          створення Координаційної ради (мета: координація впровадження Програми, розробка та практичний контроль за механізмом заміни кримінальної відповідальності альтернативними видами виправного впливу; робоча група працюватиме під керівництвом Генеральної прокуратури України);

-          проведення пілотної апробації механізму у Києві та Маріуполі;

-          розробка нормативних положень щодо впровадження практики медіації та відновного підходу в кримінальне судочинство у справах неповнолітніх та подання її Уряду України на затвердження.

-          100 фахівців (робітників соціальної сфери і представників системи правосуддя), які набули навичок застосування відновного підходу до розв’язання конфліктів і профілактики злочинності;

-          40 дітей, залучених до участі в Програмі примирення/відновного правосуддя;

-          примирення жертви і правопорушника та втілення плану ресоціалізації у 70% випадків.

 

У РАМКАХ ПРОЕКТУ НАЛАГОДЖЕНЕ ПАРТНЕРСТВО З:

Генеральною прокуратурою України, Міністерством юстиції України, Міністерством внутрішніх справ України та структурними підрозділами Національної поліції України в регіонах, Міністерством соціальної політики України, Міністерством освіти і науки України, Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи, Маріупольським Союзом Молоді та іншими НДО, які підтримують роботу правозахисних центрів громад.

ОРГАНІЗАЦІЇ, ЯКІ РЕАЛІЗОВУЮТЬ ПРОЕКТ

ІНСТИТУТ МИРУ І ПОРОЗУМІННЯ – громадська організація, місія якої полягає у побудові діалогу заради розвитку груп, організацій, та громад і досягнення позитивних, стійких змін. Також «ІМіП» на регулярній основі проводить тренінги з базових навичок медіації та координує роботу «Клініки Конфліктів».

ДИТЯЧИЙ ФОНД ООН (ЮНІСЕФ) – агенція ООН, яка працює в Україні з 1997 року над покращенням життя дітей та сімей. ЮНІСЕФ надає підтримку у створенні програм з охорони здоров'я, харчування, освіти та захисту дітей, відстоює права дітей та родин, які опинились у кризових ситуаціях. ЮНІСЕФ також працює заради покращення здоров’я, освіти та захисту прав матерів в Україні.

КОНТАКТИ:

IPCG.ORG.UA      

FACEBOOK.COM/NGO.IPCG        

d.goriacheva@ipcg.org.ua          

+38 (044) 537-10-07

Читати далі

1
2
3
4
5